RHODOS

Jag har ju skrivit lite här tidigare om att jag funderat på att söka säsongsjobb på Kos eller Rhodos och lite sånt och sedan även att jag skickat ut lite arbetsansökningar. Men fan aldrig trodde jag att jag skulle få tre intervjuer. Och ännu mindre att jag SKULLE FÅ DET JÄKLA JOBBET! Jag gjorde min första intervju i lördags och i söndags hörde dom av sig och sa att dom "would love for you to join us". Jag tackade ja såklart, det är hela juni, juli och augusti, men ska fortfarande gå på mina två andra intervjuer för att se om jag kan hitta jobb för september. 
 
Företaget jag har fått jobb hos heter Mega Party Boat, och är det populäraste partybåtföretaget på Rhodos. Varje fredag avgår en utav deras partybåtar från hamnen med ca 280 pers. Mitt jobb är att tillsammans med ca 10 andra sälja biljetter till båten under veckan (på stranden, bargatan eller stan) och sedan varje fredag åka med alla dom som man sålt biljetter till för att festa och ha kul. På själva båten så jobbar jag inte egentligen, men har dock ett någorlunda ansvar för säkerheten och att alla har kul. Efter båten är det efterfest på Big Brother Bar, och på lördagar är jag ledig. 
 
Jag är så sjukt taggad på denna sommar, fest, sol och nytt folk. Jag åker ju ner helt ensam så kommer verkligen att bli uteslutande nya människor. Klart man kommer att sakna alla hemifrån, men många kommer antagligen ner och hälsar på, och jag kommer nog ha så kul att jag glömmer att sakna någon. Enda problemet är väll egentligen att det är tre månader kvar och jag kan inte prata om någonting annat. Jobbiga tre månader för alla andra... Jag har redan börjat kolla på kläder och sånt till i sommar, tror jag har typ 60 grejer sparade på Nelly haha. Kommer typ inte ha råd att köpa ett skit, men det brukar lösa sig! 
 
Så jävla taggad på livet, studenten är det 87 dagar kvar till, och Rhodos 91. Är väll dags att börja sola solarium snart då hehe (är ju blek som ett jävla pappersark) 
 
Oldie från Kos
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0