My Fitness Pal

 
Jag är alltid väldigt noga med att få i mig tillräckligt av alla näringsämnen och så, och har därför tidigare varit medlem på ett antal sidor med kaloriräknare och liknande. Alla dessa sidor har dock antingen begärt att man ska betala för de bästa funktionerna eller varit lite halvdåliga. Men nu har jag hittat en ny, som faktiskt är riktigt bra! Sidan heter myfitnesspal.com och där fyller man i all mat man har ätit på dagen, och sedan kan man välja vilka näringsämnen man vill att den ska kolla upp! Man kan även sätta ihop flera ingridienser till recept och maträtter som man sedan kan spara, så att man snabbt kan komma åt det igen och inte behöver söka upp allt en gång till! Om man har tränat fyller man även i det, och det som man har förbränt beräknas, både i kalorier, kolhydrater, fett och socker. Riktigt bra sida, och finns även som app! 
Sedan så tycker jag visserligen inte att det är varken bra eller hälsosamt och vara besatt av antal kalorier man äter, men det kan vara skönt att veta på ett ungefär tycker jag! All mat finns heller inte, pga att sidan är från USA, men mycket svenska grejer kan man annars kolla upp näringinnehållet på och skapa som egen mat så att man kan använda det senare! Kan verka jobbigt i början, men man vänjer sig! Man skriver även in hur mycket man väger och hur mycket man vill gå ner på hur lång tid och sedan så anpassar den antalet kalorier man bör få i sig dagligen efter det, och senså fyller man i allteftersom man går ner i vikt. 

Kommentarer
Postat av: Annette

Jag ser verkligen upp till dig. You are the cheese to my macaroni. Oubiduuuu, jag vill ju va' som du.

2013-02-11 @ 14:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0