Overnight oats

Jag har hittat en ny favoritfrukost! Det heter overnight oatmeal på engelska, har inget riktigt namn på svenska. Det är ungefär som gröt, fast godare, bättre konsistens, och man behöver inte tillaga den på morgonen, bara att ta ut ur kylskåpet och äta! Min version är dock en väldigt enkel version, för jag orkar inte hålla på och krångla med massvis av ingrediener, och vill inte ha i något sötningsmedel.
Overnight oatmeal är även väldigt bra mat, och du håller dig mätt väldigt länge! 
 
Basic overnight oats (min version)

1dl havregryn
1 dl mjölk 
0.5 dl naturell lättyoghurt
 
Extra (saker jag tycker är gott att ha i)
 
1.5 msk krossade linfrön
Lite hackade valnötter eller mandlar
Kanel
En banan (skivas i på morgonen)
 
Lägg allt, utom banen, i en skål, rör om noga, ställ in i kylskåpet på kvällen, och låt stå där hela natten. Ta ut på morgonen, skiva i en banan, och njut av världens nyttigaste och godaste frukost! ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0