Ny utmaning!

Tjaba :) Kommer ni ihåg min februari-utmaning? Den om snygga magmuskler? ;) Den var en succeé, funkade super, och jag tänker köra en ny utmaning nu i två veckor. Målet är att maximera fettförbränningen och matsmältningen genom att äta perfekt. Och nu menar jag verkligen perfekt! Det är bara två veckor, så jag tror inte att det kommer att bli så jobbigt när jag har vant mig. Här är reglerna jag ska följa:
  • Äta var tredje timme. Mindre, proteinrika måltider!
  • Alltid dricka minst ett glas vatten innan och efter varje måltid. Vattnet är både tillför att fylla magen så att man blir mindre hungrig samt att det hjälper kroppen att ta hand om maten fortare.
  • Inte äta socker, samt undvika mat som förandlas till socker i kroppen, som t. ex vitt bröd, pasta eller flingor.
  • Äta en bra frukost, meb bla banan och citronvatten.
  • Träna som vanligt, alltså gym minst 3x varje vecka med 50-60 min kondition plus 20-40 min styrka.
Alltså inte särskilt extremt eller något, och jag kommer antagligen att äta mer sammanlagt än vad jag brukar. Dock så maximerar det matsmältningen, vilket maximerar fettförbränningen om man äter rätt. Jag hoppas att det kommer att fungera lika bra som förra månadens utmaning, och jag återkommer om två veckor med resultatet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0