Edie Sedgwick

Jag såg filmen Factory Girl igår kväll (Amanda låg och snarkade bredvid mig, hon somnade efter tio minuter) och kunde inte låta bli att bli inspirerad av örhängena, strumpbyxorna och stilen. Jag har suttit och läst mig igenom sida efter sida med Edie Sedgwick fakta, och hon är ganska fascinerande faktist, jag rekommenderar starkt filmen Factory Girl till alla som är intresserade.
Idag har jag övat sönder fingrarna på gittaren, och nu sitter Balladen om Fredrik Åkare och den vackra fröken Cecila Lind äntligen perfekt. Har också passat på att lära mig spela House Of The Rising Sun när jag ändå håller på och nöter ackord. Det är i princip samma ackord, bara i helt olika ordning, så det är inte så komplicerat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0