Träna hemma

Jag har i fleeera år tränat på Friskis och Svettis, och innan det på gymmet i Jakobsbergs Simhall. I 5 och ett halvt år har jag haft gymkort, men nu för någon månad sedan när mitt gymkort gick ut så kände jag bara, nej. Jag pallar inte lägga typ 2000kr på det här, jag har hantlar och träningsmatta hemma. 
 
Så jag körde igång med 30 day shred med Jillian Michaels, hemma i mitt rum, och det har gått toppen. Jag tränar 5-6 dagar i veckan, det känns inte som en jobbig grej, och det går fort. Istället för att packa väskan, kolla när bussen går, åka buss, byta om i omklädningsrummet och sedan spendera minst 20 min sammanlagt med att vänta på att maskinen jag vill använda ska bli ledig, så byter jag bara om och öppnar youtube. 
 
Många kanske ser ner lite det här med hemmatränande via youtube-videos, som om det inte va "riktig" träning, men det är ju bara bullshit. Hittar man rätt videos och lägger upp ett bra program så kan man få MINST lika bra resultat som man kan få på gymmet. Jag har gått ner flera kilo OCH har tydligare muskler på i princip hela kroppen, och jag hållt på i lite mer än två veckor nu. Så alla ni som vill börja träna men är lite rädda för gymmet, SKIT i gymmet! Kör igång hemma :) Jag kan tipsa om PopPilates med Cassey Ho och Jillian MIchaels olika träningsvideor. Toppenbra och kombinerar både kondition och styrka! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0