Koh Samui

Vi är här i Koh Samui, kväll nummer 5 här, och tiden bara flyter förbi. Har inte skrivit på ett tag för finns inte så mycket att rapportera. Vi spenderar dagarna på stranden, bränner oss litegrann men inte så farligt, men det går för det mesta bort över natten.

RESAN HIT dock. Jag hade feber hela vägen, och vi kunde knappt äta för att vi båda av någon anledning mår konstant illa. Vi spenderade först 12h på en buss, sedan 1.5h i en liten hamn (brygga) och sen vet jag inte hur lång tid båtresan tog för jag sov hela vägen. Fett kul med feber, inte alls. Sen kom vi fram och jag sov i typ 24h.

Men nu har vi haft några dagar på stranden och allt är bra, förutom vår svårighet med att äta dårå. Lär dock lösa sig. Vi har bara en natt kvar här och sen drar vi mot Koh Phangan för 3 nätter och Full Moon Party!

Panorama bild från vår balkong!

Biljard och Singapore Sling

Igår var dag #2 i Bangkok, och vi bestämde oss för att turista lite. Vi gick och köpte lite grejer vi behövde på Khao San Road, jag; ett par av de obligatoriska harembyxorna som ALLA har, Niklas; ett par kvinno flip-flops och solglasögon. Lite curry och nudelsoppa till lunch och sen gick vi. Vi vägrade turist-tuk-tuk och bestämde oss alltså för att gå. Vi ville till Emerald Buddha, men det stängde innan vi hann dit, så istället bestämde vi oss för att gå till den stora buddhan, 45 meter hög och helt täckt i guld. Sen gick vi till vidare till Golden Mountain, ett typ tempel som man kan gå upp på också har man jättevacker utsikt över hela Bangkok. Denna stad är FRUKTANSVÄRT stor. Shit alltså. Sen var vi skittrötta av allt gående och klockan var typ fem så vi gick hemåt.

Sen på kvällen så ville vi besöka pathpong market, så efter middagen tog vi en taxi. För 71 baht. Så jävla billigt. Väl där var det väll kanske inte så askul, tydligen så är pathpong även the number one destination för dig som gillar strippor, sexköp och ping-pong show. Inte riktigt vår deal kanske. Riktigt omysigt och själva marknaden hade rätt litet och trött utbud.

Så vi tog en taxi tillbaka till Khao San och spenderade ett par timmar spelandes biljard och drickandes öl och diverse drinkar. Så himla mysig grej, rekommenderas 10/10. Vart lite fulla och drog vidare till en annan bar där det va lite mer folk. Hängde med diverse folk, både thailändare och svenskar och tyskar och finskar, sen vart Niklas dunderfull, tappade på nått sätt bort kartan och somnade vid bordet. Så vi rullade hemåt, Niklas tog en dusch av någon anledning och sen sov vi.

Idag är dag #3 och vi sov lite för länge. Vi har mest chillat runt, Niklas var bakis som fan (quote:"Det va en saftig fylla fan") så vi går ba runt och myser. Vi har i alla fall bokat våra buss och båt biljetter till Koh Samui imorgon, 900 baht var, skitnajs. Ikväll blir det MBK, stor shoppingmall, för Niklas glömde sin mobilladdare jävla pucko, och sen tänkte vi kolla vad en bio kostar.

Bangkok

Äntligen är vi i Bangkok! Nedräkningen känns som om den varit sjukt lång, men igår så landade jag äntligen i Thailand. Första stoppet är som sagt Bangkok, här bor vi på Sawasdee Smile Inn, nära Khao San Road, som är en känd backpackergata. Vi är jättenöjda med boendet, har AC och allt sånt och ligger i ena änden på en jättelång och toppen mysig gågata med restauranger och barer och småstånd. Idag blir det tempel och Buddha!

Tur att man blir snyggare med tiden

Två klick i mitt arkiv och det va fan inte bättre förr. ALLA jag kände då är snyggare nu.
Så fruktansvärt dåligt sminkad och leker så jävla cool i mina webcam bilder från back in the day. Började fan inte se half decent ut förrän i ettan på gymnasiet...

Tankar om 2015

2015 är typ året då allt hände. Shit vad mycket som har hänt detta gångna år. Hela studenten var ju en resa i sig, med alla skivor och utgångar och fix och trix. Sen min sommar på mitt älskade Rhodos med världens galnaste människor var ju en upplevelse även det. Sen sista halvåret har väll känts fruktansvärt mycket gråare, jag spenderade ett par månader borta från Niklas, ställde in min planerade säsong i Thailand, jobbade jobbade jobbade på mitt oglamorösa lagerjobb och gick ut och träffade folk rätt lite. Pengar har det varit knappt om hela vägen, men det är nog för att jag är så jävla bra på att spendera dom. På typ enbart mat, flygbiljetter och alkohol. Kärleksmässigt så har det varit lite av en berg- och dalbana, men är ändå lycklig att jag avslutar året med samma person som jag började det med. Världens snällaste Niklas.

Under 2016 så kommer jag endast att, enligt planen, att ha 4 månader på svensk mark. En månad backpacking i Thailand nu i januari, tre månader+ på Rhodos under hela sommaren och sedan i oktober så bär det av mot Grabbarna Grus Phuket i Thailand äntligen. I Thailand är sedan planen att stanna hos Grabbarna grus resten av året. Detta kommer bli året jag bara ska leva och leka av mig lite ute i världen och det ska fan bli skit kul. Och att börja det med en månad i Thailand med min älsklingsbästis Niklas ska ju bara bli toppen.

Blandat från året, men typ allt som har hänt. Jag och Niklas, fester med Annabel, studentperioden, säsongen och sen mitt nya jobb på Lexman hos Linas Matkasse.

The "new year, new me" bullshit

Yo! Nu har det varit ju och nyår sen sist jag bloggade så känns väll dags att ta tag i. Är endast 6 dagar kvar tills jag åker till thailand och då kommer det antagligen inte bli så mycket bloggning (eller? jag kommer ha mycket fritid). Jag har inte gjort så mycket på sista, firat jul, gjort red room på Amba farligt och Niklas hade en lyckad nyårsfest (som jag självklart inte har några bilder ifrån, go me). Igår så var jag med Annabel och käkade på Vapiano och sen avslutade vi med en fincider på en pub i närheten. Snacka massa skit o bara myste.

Jag som varit ledig sedan 12e december börjar imorgon jobba igen, känns rätt skönt. Sen på fredag blir det utgång med Amanda och sedan på tisdag så bär det av till Thailand ÄNTLIGEN. Ska se om jag kan klämma in att träffa Athea också. Jag ska ju ändå vara borta en månad. Kommer inte sakna er, kommer vara för upptagen med att dyrka solen. Puss.
Mitt älskade Anastasia contouring kit visar upp sig från sin bästa sida här, och min älskade polo från gina <3