Träningstips

Hej :) Jag har visserligen inte tränat särskillt länge, men jag har under den perioden testat ett antal olika sätt att träna, och jag har läst väldigt mycket på internet om fettförbränning, effektiv träning och liknande. Därför tänkte jag att jag skulle ge er ett par tips, som har hjäpt mig.
  1. Vill du få den perfekta, smala, snygga, kroppen så fort så möjligt, så räcker det inte bara att träna kondition. Konditionsträning är det som bränner mest kalorier, och det kan kännas som om det får dig smal och träning med vikter bara ger dig stora, manliga muskler. Så är det inte! När du tränar dina armmuskler, och de växer, så omvandlas fettet runt de muskler du tränar till muskler! Muskelträning kombinerat med konditionsträning är det som förbränner mest fett fortast! Så vill du få fasta lår till i sommar, träna benmusklerna!
  2. Ät inte så lite som möjligt och träna så mycket som möjligt!!! Ät innan och efter att du har tränat, gärna kolhydrater innan och protein efter, för en så effektiv träning som möjligt! Och för guds skull, träna inte sönder kroppen! Se till att få vilodagar. Träna kanske varannan dag, eller variera åtminstone träningen. Kör yoga eller simning varannan dag, istället för gymmet varje. Och tänk på att muskler utvecklas under vila!
  3. Prova på nya grejer, fastna inte i en rutin. Om du har tröttnat på gymmet du går på, byt! Är du trött på att alltid springa på löpbandet, byt till Crosstrainer! Orkar du inte åka till gymmet hela tiden, testa på olika träningsdvd:er! Gillar du inte att gymma alls, så ta en danskurs istället! Friskis och Svettis har danskurser!
Okej, grattis om du lyckades läsa allt ;) Hahaha, nej, men det är mina grundtips till den som vill komma i form, eller effektivisera sin träning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0