Svar på tal

Bloggläsare Elina om Svar på tal:
Nej, jag menar absolut inte att du är överviktig. Jag tänkte eftersom att man bränner fett och kalorier så finns det väl en sannolikhet att man minskar i vikt och det vill jag definitivt inte göra, det enda jag vill är att se fylligare ut dvs. gå upp i vikt genom muskelmassa och få en fastare och starkare kropp. Dock har jag tittar runt på massor av bloggar och även läst kommentarer av denna dvd, och det har resulterat att dem gått ner i vikt. Fast om man ändå tänker efter så är det ju styrkeövningar med hantlar?  Jillian Michaels och dem två tjejerna på videon ser ju så sjukt snygga ut och vältränade, dem är inte överviktiga och använder sig av videon, men jag vet inte! Vad har du märkt för skillnader enda sen du börja träna med Jillian Michaels? På vilket sätt? Har du ökat i vikt, dvs. med muskelmassa? Du får gärna tillägga angående det jag inte tagit upp, det skulle uppskattas!
Som jag sa förut bra blogg, fortsätt med det!
Svar: Hej igen! Jag vet att det känns som om man ska gå ner massa i vikt, men om du inte har särskillt stor fettprocent och ett normalt BMI så är det inte särskillt troligt att du kommer att gå ner i vikt och bli underviktig av den här sortens träning.
De skillnader jag har märkt sedan jag började med videon är främst på armarna och magen. Jag har fått plattare mage, och magmusklerna syns! Armarna har blivit fastare och starkare, samt att man ser armmusklerna bättre. Jag har gymmat regelbundet sedan oktober och har då tränat innan jag började med dvd:en, så har inte sett en enorm skillnad på min vikt. Jag har dock gått ner 1.5 kilo på två veckor, men det är då endast fett, mina muskler är starkare och tydligare än någonsin!
Men eftersom att du verkligen inte verkar vilja gå ner i vikt, så har du antagligen inte så mycket att gå ner heller, så om du har väldigt lite fett på kroppen, så kommer du antagligen att gå ner lite i fett och sedan upp typ dubbelt så mycket i muskler.
Det första förändringen som jag märkte när jag började träna i oktober var att jag gick ner 4 kilo, antagligen fett, sedan upp 2 kilo muskler. Men jag hade ju då fett att gå ner, vilket du inte verkar ha.
Men Jillian Michaels dvd har inte som fokus att gå ner i vikt, utan att komma i form! Den bränner ju även fett, men desto mindre fett, desto fastare och tydligare muskler! Och om du börjar att bygga muskler kommer du oavsett att minska fettprocenten i kroppen eftersom att fettet omvandlas till muskler.
Det är ungefär det jag kan berätta, om du har fler frågor, eller jag har missat någonting du vill veta, kommentera eller mejla mig! Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0