Modellkropp?

Jag kollade upp de "perfekta" måtten som en fotomodell ska ha härom dagen, och blev lite förvånad. Det var inte alls så pinnsmalt som jag trodde, utan måtten var 90-60-90. Alltså 90 i bröstmått, 60 i midjemått och 90 i höftmått. Jag har just nu 87-64-95, så jag trodde att det skulle vara mycket mindre. Men är modellkroppen verkligen något att sträva efter?
Jag har knappt något kvar på min kropp som jag vill förändra, och det jag vill förändra håller sakta på att försvinna... Och 4cm till från midjan skulle göra mig pinnsmal...
Visst känner jag folk med de måtten, plus att det går en tjej i min klass som faktiskt är modell, och de är jättefina, men vet bara inte om jag själv skulle passa så.
Vad tycker du om modellmåtten? :)

Kommentarer
Postat av: jessica

jag vet inte om jag vill vara så himla smal, men jag är långt ifrån nöjd med min kropp som den är idag. :s

2012-04-25 @ 18:00:10
URL: http://jessicahagstrom.blogg.se/
Postat av: carro

90-60-90 är de s.k. idealmåtten för att skapa de "perfekta" proportionerna, inte modellmåtten. Sen beroende på längd kan måtten variera och såklart kan ju någon med stor bröstkorg men mindre bröst ha ett och samma mått som en med liten bröstkorg och stora bröst;)

2012-05-12 @ 09:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0