Reser runt i världen kopplar av och mår tjockt bra

Och idag ska flyget till Thailand bokas. Alltså för mig känns det inte riktigt som att detta är sant verkligen, sökningen gjordes så spontant, svaret kom så fort och fick veta redan på min intervju veta att jag fått jobbet. Jag har tvekat senaste veckorna hur mycket som helst på om jag verkligen ska åka, av många olika anledningar, men mycket eftersom att att resa såhär gör det väldigt svårt att bygga ett liv.
 
Jag kan till exempel varken ha ett fast heltidsjobb eller spendera massa pengar, och det gör det också väldigt svårt att bygga relationer med folk eftersom att mitt avresedatum hela tiden finns hängande över huvudet. Senså är det också en fejkvärld, ingenting är likadant på Rhodos som hemma. Personligheter, kärlek, vänskap, allt. Det man bygger där är endast en flykt från verkligheten här hemma. 
 
Men det finns också så många fantastiska saker med att säsonga. Man träffar så mycket fantastiska (och mindre fantastiska) människor som man aldrig hade mött annars, som man lär sig så mycket av. Man tvingas också stå på helt egna ben utan ett skyddsnät av familj och vänner och det gör att man både utvecklas och lär känna sig själv på en helt ny nivå. Och sen så är det skitkul. Det är fest, det är sprit, det är socialt DYGNET runt, det är sol, det är bad, och framför allt så är det skratt. Massa kärlek i tre månader i vår lilla fejkvärld. 
 
Jag har tvekat länge på hur jag ska göra, men nu på sista så har lite saker förändrats och jag känner inte att jag har så mycket anledning att stanna kvar här. Så idag ska biljetten bokas, och jag är officiellt på väg mot grabbarna grus, Thailand, för vinter säsongen 15/16. Den 12e januari lyfter planet från Arlanda. Och Rhoddan och jag ses igen den 22a maj. 
 
Innan jobb på Rhodos
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0