Det här med jul

Julen har nog aldrig riktigt varit min grej. Fatta mig inte fel, jag älskar jul och allt vad det innebär med musik och god mat och julklappar till alla och grejer. Men av någon anledning så blir det bara fel för mig i juletider, någonting händer, jag bråkar med någon, ja alltså något går alltid fel. Senså har jag också alltid mycket som pågår i mitt liv och har haft det i princip de senaste tre åren, och runt jul blir det ännu mer. Julklappsköp, julstäda, baka, gå på diverse "glöggmys", extra mycket plugg pga att terminen tar slut, vad ska jag göra på nyår, nyårsklänning, julaftonskläder, med mera, med mera. Det tar liksom aldrig slut den här årstiden, hur mycket jag än tycker att jag får gjort.
   Därför har jag inte på många år riktigt kännt den där julkänslan. Inte ens i år, med julkonsert, julavslutning i skolan och luciatåg, lussebullar i frysen och julpynt i rummet, har jag lyckats få till julkänslan. Andra känslor kommer emellan, och gör det varje år. Jag är mest stressad, och många år ledsen, runt den här tiden på året. Är dock skönt att jag bara är stressad i år, hittills har inget hänt förutom att jag har 1000000 prylar att hålla koll på haha. 
   Tror dock att det är samma för många andra också, känns som om folk blir mer nere och allmänt mer känsliga i vintertider. Många förhållanden som tar slut också. Efter varje sommar är det massa nya par, och efter varje jullov är det massa nya singlar haha. 
   Äsch, trots att alla är deprimerade så gillar jag julen. Om vi inte hade en högtid och ett lov vid den här tiden på året så skulle fan ingen orka sig igenom vintern. 
   Jag har haft luciatåg och grejer, och om jag kunde så skulle jag slänga upp en bild, men eftersom att jag är så dålig på att fota grejer så får det väll bli något annat. 
Jag och Annabel från Acapellakommittens luciatåg förra året! Dock en dålig bild på oss båda två men sånt är livet. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0