Piercingtips

Hej! Jag hade tänkt komma med ett tips till alla er som antingen precis har tagit en ny piercing, eller har en infekterad piercing!
Varje morgon och kväll, efter att man har tvättat piercingen, så baddar man koksaltlösning på i 10-15 min! Det är jätte bra för den som har en infektion, och kan halvera läktiden på nytagna piercingar!
Jag gör så att jag kokar upp cirka 1 dl vatten med lite flingsalt i, häller sedan upp i ett shotglas, trycker glaset mot magen, runt min navelpiercing, och sedan lägger jag mig ner på rygg med glaset mot magen. Man ska helst ha fortfarande varmt vatten eftersom att det fungerar bra mot var och infektioner.
Det är dock viktigt att tänka på att tvätta av piercingen med ljummet vatten efteråt, så att inget salt stannar kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0