Tjäna pengar

Jag har just nu inga pengar. Efter att jag har köpt det sista jag måste köpa den här månaden så har jag inga pengar. Jag ska fylla på min mobil och sedan ska jag köpa present till David = pengarna slut!
Jag lägger undan cirka 500 kr i månaden i ett kapitalkonto till kläder, men de pengarna ska jag använda i vår till en helt ny sommargarderob, så de pengarna får jag inte använda.
Min slutsats: Jag behöver mer pengar än bara barnbidraget!
Så, jag har letat upp några sätt att tjäna lite extra pengar! :)
  • Hemsidan Grannar.se. Grannar.se är en hemsida där du kan lägga upp annonser för att sitta tillexempel barnvakt. Du skriver in var du bor och liknande, och antagligen så får du en familj i närheten där du bor. Du kan även lägga ut annonser om hundvakt/promenader eller trädgårdsskötsel. Det kostar 23kr i månaden, men när du väl får jobb så är 23kr ingenting! Jag ska lägga upp en annons om barnpassning ikväll!
  • Tjäna pengar på bloggen. Det finns många olika sidor som har reklam som du kan få lägga ut på din blogg, där du får pengar per klick. Det är dock väldigt svårt att tjäna pengar på detta, om man inte har väldigt mycket läsare. Här är ett av mina tidigare inlägg om det: http://lovisasoder.blogg.se/2012/january/tjana-pengar-pa-din-blogg.html#comment
  • Göra andras sysslor. Om du har någon i familjen som ofta klagar över saker som städning/disk/tvätt, erbjud dig att göra deras jobb kanske två dagar i veckan, för kanske ett par hundralappar i månaden. Om det är en förälder du hjälper så kanske det innebär att du måste vara hemma hela kvällen två dagar i veckan och bara tvätta och laga mat, men det kanske är värt det? ;)
  • Lägg ut annonser på Blocket.se! Nu när det är vinter och det inte finns några loppisar längre, så kan man alltid lägga ut annonser på blocket med saker man inte vill ha! Man kan visserligen inte sälja grejerna så dyrt, men ett par hundralappar extra är alltid riktigt skönt tycker i alla fall jag!
Hoppas ni har fått några tips! Jag ska lägga upp en annons på Grannar.se ikväll och kika lite i mitt rum om det finns något att lägga upp på blocket! :)

Kommentarer
Postat av: Filla

Så braaa Lovisa,då kan du göra mina läxor!!:))

2012-01-31 @ 15:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0