LookBook. Varför jag skriver på engelska

Tjaao ;)
Jag har bytt design igen, bara för att jag kände för det. Men jag skrev igår om Beyond Retro, en second hand affär på Drottning Gatan 77. Det var en helt fantastisk affär, det var pastellfärger, stentvättat jeanstyg, skinnkläder och färgglada klänningar över allt. Vissa klänningar såg så gamla ut att man knappt vågade röra dom. Det var hur som helst en väldigt stor och cool affär, som jag varmt rekommenderar till den som är ute efter lite udda kläder.
Jag hade inte så mycket pengar med mig, så jag köpte en jeansväst för 199 pix och en grå swatch-collegetröja för 179 kronor.
Jag hittade nyligen en väldigt inspirerande sida för den som gillar kläder och mode ;) Den heter LookBook.nu och är en sida där folk lägger ut sina "looks". Det finns klädstilar för alla smaker och de flesta skulle nog kunna få inspiration ifrån sidan.
Man måste vara medlem för att kunna kommentera och liknande, så jag klickade på "join lookbook" och skulle precis skriva in e-mail och nytt lösenord, när jag såg att man behövde en "invite". Man behöver tydligen en inbjudan ifrån någon som man känner som redan är medlem på LookBook eller så får man ansöka om medlemskap genom att skriva in URL till sin blogg och så kollar dom upp på bloggen om man har känsla för feeling lixom. Jag känner ingen som är medlem, så jag komm er bli tvungen att ansöka via min blogg, så jag kommer att börja översätta delar av mina inlägg till engelska eftersom att det är en engelsk sida, och börja lägga upp "looks" så ofta jag hinner. Allt detta bara för ett medlemskap på LookBook.

Yesterday, I wrote about Beyond Retro, a second hand store on upper Queen Street 77. It was an amazing store, there was pastel colors, stonewashed jeans, leatherclothes and colorfull dresses everywear.It was very large and cool store, and I recommende it warmly to to those looking for unique clothing. I didn't buy much, but a jeansvest and a grey swatch-sweater came with me home.
The clothes isn't very expensive, since they are second hand, most of them are cheaper then in a regular store.
So check out Beyond Retro on Queen Street 77.




Look number 1 for LookBook-Lightblue jeans and springsun

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0