JulSMINK

Perfektaste festsminktipset!! Dock lite för överspacklat för att ha i skolan, men passar perfekt på fest! Typ nyår som är ganska snart ju :D
  1. Foundation i hela ansiktet, concealer på fläckar/finnar.
  2. Använd skimmrande rouge/solpuder på kindbenen.
  3. Tunt lager puder över hela ansiktet.
  4. Fyll i ögonbrynen som du vill ha dom.
  5. Täck ögonlocket, upp till ögonbrynet med genomskinlig/hudfärgad ögonskugga.
  6. Vit kajal eller ögonskugga i inre ögonvrån och över halva ögonlocket.
  7. Nu kommer den svåra delen. Täck det vita på ögonlocket med en ljusgrå ögonskugga, och resten av ögonlocket med en mörkare grå. i yttreögonvrån och i globlinjen har du kolsvart ögonskugga. Här använder jag Rimmel London Color Rush 001 Smokey Noir, den är SKITBRA!
  8. Ha flytande eyeliner eller kajalpenna längs övre fransraden och måla en fin liten vinge i yttre ögonvrån.
  9. Täck ögonlocket med puder (För att sminket ska sitta bättre)
  10. Täck läpparna försiktigt och jämt med foundation, se upp för klumpar.
  11. Ha ett ljust genomskinligt läppglans!
  12. Personligen använder jag lösögonfransar här, men många lager mascara funkar lika bra ;)
  13. KLAR :D
Va försiktig så att det inte ser översminkat ut, ingen vill ju se ut som en transa på nyårsafton ^^ Om det ser översmikat ut, på hoppa över rouge eller ha läpparna osminkade ;)
Så här ser jag ut i sminkningen:
(ignorera att jag ser tjock ut i ansiktet på bilden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0